====== Kinect de Microsoft ====== {{ :microsoft:kinect.webp |Kinect Microsoft}} El Kinect és un perifèric desenvolupat per **Microsoft** que es va llançar al mercat el 2010 per a la consola de videojocs Xbox 360. Aquesta innovadora tecnologia permetia als jugadors interactuar amb els jocs sense necessitat d'utilitzar comandaments o controladors tradicionals. La història del Kinect es remunta a la dècada de 2000, quan **Microsoft** va començar a investigar en tecnologies de reconeixement de gestos i detecció de moviments. El seu objectiu era crear un sistema que permetés als jugadors controlar els jocs amb el seu propi cos, sense necessitat de cap dispositiu addicional. El **Kinect** va ser llançat oficialment el 2010 i va causar una gran expectació en la indústria dels videojocs. El perifèric utilitzava una càmera RGB, un sensor de profunditat i un micròfon per capturar els moviments i les veus dels jugadors. Això permetia un seguiment precís dels moviments del cos, reconeixement de veu i fins i tot reconeixement facial. El **Kinect** va oferir una nova forma d'interacció amb els jocs, proporcionant una experiència més immersiva i intuitiva. Els jugadors podien moure's, saltar, ballar i realitzar altres accions físiques per controlar els personatges del joc o interactuar amb l'entorn virtual. Amb el temps, el **Kinect** va expandir-se més enllà dels videojocs. Es va utilitzar en aplicacions de salut, educació, simulació i altres àmbits. La seva tecnologia va ser adoptada per desenvolupadors de tot el món per crear experiències noves i innovadores. No obstant això, malgrat la seva popularitat inicial, el Kinect va experimentar una disminució en l'interès del públic i les vendes. La seva compatibilitat amb la consola Xbox One va ser limitada i, finalment, Microsoft va deixar de fabricar-lo el 2017. Tot i això, el Kinect va deixar un llegat significatiu en la indústria dels videojocs i la tecnologia de reconeixement de gestos. Va obrir noves possibilitats d'interacció i va mostrar el potencial de controlar els dispositius amb el cos i la veu. Encara avui, les seves innovacions continuen sent utilitzades i inspirant el desenvolupament de noves tecnologies d'interacció i entreteniment. ===== Característiques tècniques ===== * Element de llista de picsCàmera RGB: El Kinect està equipat amb una càmera RGB (Red Green Blue) que captura les imatges en color. Aquesta càmera permet als jugadors ser vistos pel sistema i registrar els seus moviments amb precisió. * Sensor de profunditat: El Kinect incorpora un sensor de profunditat que mesura la distància entre l'usuari i el perifèric. Això permet una detecció precisa dels moviments i una representació 3D de l'entorn. * Micròfon: El Kinect inclou un micròfon que permet la captació de veu. Això permet als jugadors utilitzar comandos de veu per interactuar amb els jocs i les aplicacions. * Angle de visió ampli: El Kinect té un angle de visió ampli que cobreix un ampli rang d'acció, permetent als jugadors moure's lliurement sense perdre la detecció. * Reconeixement de gestos: El Kinect és capaç de reconèixer una àmplia gamma de gestos del cos, com ara moviments de mans, braços, cames, cap i torsió corporal. Això permet als jugadors controlar els jocs amb moviments naturals. * Seguiment esquelètic: El Kinect pot seguir l'esquelet del jugador i crear una representació virtual del seu cos dins del joc. Això permet una interacció més precisa i realista. * Capacitat de reconeixement de múltiples jugadors: El Kinect és capaç de detectar i reconèixer múltiples jugadors al mateix temps, permetent que més d'una persona jugui o interactuï amb el sistema. * Connectivitat: El Kinect es connecta a la consola Xbox a través d'un cable específic i requereix una font d'alimentació pròpia. ===== Programació ===== Només entrar a la pàgina oficial de Kinect a Microsoft, ha avisen que és un projecte que ha finalitzat. Encara així, es proporcionen les eines necessàries i tots els tutorials que es van fer. {{ :microsoft:kinectsdk.webp |Kinect SDK}} Pots aconseguir totes les eines necessàries que inclouen un client de Visual Studio Community gratuït amb totes les funcions, plantilles d'aplicacions universals, un editor de codi, un potent depurador, u emuladors de Windows Mobile, suport d'idiomes enriquits i molt més, tot llest per utilitzar-lo en producció. * [[https://www.microsoft.com/download/details.aspx?id=44561|Descarregar l'SDK de Kinect per a Windows]] ===== Multimèdia ===== Escanejar en 3D amb el Xbox 360 Kinect: Més informació * [[https://ca.wikipedia.org/wiki/Kinect|Kinect a Viquipèdia]] * [[https://learn.microsoft.com/en-gb/windows/apps/design/devices/kinect-for-windows|Kinect for Winfows]] ------------ **També et pot interessar:** {{topic>Microsoft&sort}} ------------ Aquesta pàgina ha sigut visitada: Avui: {{counter|today}} / Ahir: {{counter|yesterday}} Fins ara: {{counter|total}} {{tag>Perifèrics_consoles}}