Fotografia: https://www.msx.org/wiki/Sony_HB-F1
El MSX-2 va ser un ordinador personal llançat al mercat el 1985, com una actualització del popular estàndard MSX. Desenvolupat principalment per la companyia japonesa ASCII, el MSX-2 va ser dissenyat per oferir millores significatives en comparació amb el seu predecessor.
Entre les principals característiques del MSX-2 es troben una major resolució de pantalla, que passava de 256×192 a 512×212 píxels, i una millora en la qualitat de so amb la inclusió d'un so estèreo de 9 canals. A més, el MSX-2 va ser el primer ordinador personal a incloure la tecnologia de videojocs de sprites a pantalla completa, la qual va ser utilitzada en molts dels jocs populars de l'època.
En termes de hardware, el MSX-2 va ser equipat amb un processador Zilog Z80 a 3.58 MHz, juntament amb 64 KB de memòria RAM i una ROM de 32 KB que contenia el sistema operatiu. També va incloure una unitat de disc de 3,5 polzades, que permetia als usuaris emmagatzemar i carregar dades de forma ràpida i eficient.
Malauradament, el MSX-2 va tenir un èxit limitat en el mercat occidental, ja que els fabricants japonesos que el van produir van centrar-se principalment en el mercat local. No obstant això, el MSX-2 va ser popular a la seva terra natal, Japó, i va ser utilitzat per a moltes aplicacions diferents, incloent-hi la creació de videojocs, l'edició de textos i la programació.
Tot i que el MSX-2 va ser descontinuat el 1995, el seu llegat encara és evident avui en dia, especialment en la comunitat de programadors i aficionats a la informàtica retro. La seva arquitectura senzilla i estàndard, així com la seva popularitat en la seva època, van obrir el camí per a molts altres ordinadors personals que van arribar després, i la seva influència continua sent visible en molts projectes de programació i hacking.
10 videojocs de la MSX-2 per veure el seu potencial.
Més informació
Aquesta pàgina ha sigut visitada: Avui: 1 / Ahir: 0 Fins ara: 189