Kinect de Microsoft
El Kinect és un perifèric desenvolupat per Microsoft que es va llançar al mercat el 2010 per a la consola de videojocs Xbox 360. Aquesta innovadora tecnologia permetia als jugadors interactuar amb els jocs sense necessitat d'utilitzar comandaments o controladors tradicionals.
La història del Kinect es remunta a la dècada de 2000, quan Microsoft va començar a investigar en tecnologies de reconeixement de gestos i detecció de moviments. El seu objectiu era crear un sistema que permetés als jugadors controlar els jocs amb el seu propi cos, sense necessitat de cap dispositiu addicional.
El Kinect va ser llançat oficialment el 2010 i va causar una gran expectació en la indústria dels videojocs. El perifèric utilitzava una càmera RGB, un sensor de profunditat i un micròfon per capturar els moviments i les veus dels jugadors. Això permetia un seguiment precís dels moviments del cos, reconeixement de veu i fins i tot reconeixement facial.
El Kinect va oferir una nova forma d'interacció amb els jocs, proporcionant una experiència més immersiva i intuitiva. Els jugadors podien moure's, saltar, ballar i realitzar altres accions físiques per controlar els personatges del joc o interactuar amb l'entorn virtual.
Amb el temps, el Kinect va expandir-se més enllà dels videojocs. Es va utilitzar en aplicacions de salut, educació, simulació i altres àmbits. La seva tecnologia va ser adoptada per desenvolupadors de tot el món per crear experiències noves i innovadores.
No obstant això, malgrat la seva popularitat inicial, el Kinect va experimentar una disminució en l'interès del públic i les vendes. La seva compatibilitat amb la consola Xbox One va ser limitada i, finalment, Microsoft va deixar de fabricar-lo el 2017.
Tot i això, el Kinect va deixar un llegat significatiu en la indústria dels videojocs i la tecnologia de reconeixement de gestos. Va obrir noves possibilitats d'interacció i va mostrar el potencial de controlar els dispositius amb el cos i la veu. Encara avui, les seves innovacions continuen sent utilitzades i inspirant el desenvolupament de noves tecnologies d'interacció i entreteniment.
Característiques tècniques
- Element de llista de picsCàmera RGB: El Kinect està equipat amb una càmera RGB (Red Green Blue) que captura les imatges en color. Aquesta càmera permet als jugadors ser vistos pel sistema i registrar els seus moviments amb precisió.
- Sensor de profunditat: El Kinect incorpora un sensor de profunditat que mesura la distància entre l'usuari i el perifèric. Això permet una detecció precisa dels moviments i una representació 3D de l'entorn.
- Micròfon: El Kinect inclou un micròfon que permet la captació de veu. Això permet als jugadors utilitzar comandos de veu per interactuar amb els jocs i les aplicacions.
- Angle de visió ampli: El Kinect té un angle de visió ampli que cobreix un ampli rang d'acció, permetent als jugadors moure's lliurement sense perdre la detecció.
- Reconeixement de gestos: El Kinect és capaç de reconèixer una àmplia gamma de gestos del cos, com ara moviments de mans, braços, cames, cap i torsió corporal. Això permet als jugadors controlar els jocs amb moviments naturals.
- Seguiment esquelètic: El Kinect pot seguir l'esquelet del jugador i crear una representació virtual del seu cos dins del joc. Això permet una interacció més precisa i realista.
- Capacitat de reconeixement de múltiples jugadors: El Kinect és capaç de detectar i reconèixer múltiples jugadors al mateix temps, permetent que més d'una persona jugui o interactuï amb el sistema.
- Connectivitat: El Kinect es connecta a la consola Xbox a través d'un cable específic i requereix una font d'alimentació pròpia.
Programació
Només entrar a la pàgina oficial de Kinect a Microsoft, ha avisen que és un projecte que ha finalitzat. Encara així, es proporcionen les eines necessàries i tots els tutorials que es van fer.
Pots aconseguir totes les eines necessàries que inclouen un client de Visual Studio Community gratuït amb totes les funcions, plantilles d'aplicacions universals, un editor de codi, un potent depurador, u emuladors de Windows Mobile, suport d'idiomes enriquits i molt més, tot llest per utilitzar-lo en producció.
Multimèdia
Escanejar en 3D amb el Xbox 360 Kinect:
Més informació
També et pot interessar:
2023/05/16 08:16 | Un món 2D | |
2023/05/17 07:52 | Un món 2D | |
2023/05/17 07:53 | Un món 2D | |
2023/08/18 07:08 | Un món 2D |
Aquesta pàgina ha sigut visitada: Avui: 2 / Ahir: 1 Fins ara: 229